bioslife.pl

Blog ogólnotematyczny

jak znaleźć pracę w korporacji
Lifestyle Praca

Jak znaleźć pracę w korporacji?

Praca w korporacji jest marzeniem wielu młodych ludzi. Czy rzeczywiście jest o co walczyć? Czy praca w korporacji ma same zalety? Jak zaimponować rekruterowi, aby przedstawił ofertę zatrudnienia?

Szukanie pracy

Jak znaleźć pracę w korporacji? Korporacje oferują zatrudnienie w różnych branżach. Dlatego też należy zastanowić się, jakiej właściwie pracy się szuka, czy będzie to praca w sektorze IT, praca w finansach, HR, logistyce, czy jeszcze innej dziedzinie. Praca w korporacji to nie tylko praca biurowa. Korporacją można nazwać też słynne sieci restauracji albo sklepów z ubraniami. Można podjąć tam pracę kelnera, sprzedawcy, handlowca. Praca w korporacji niejedno ma imię. Generalnie jednak przyjęło się, że taka praca wymaga stalowych nerwów, a także znajomości języków obcych. Bardzo często trzeba wykonywać powierzone zadania pod presją czasu. Wytrzymują tylko najsilniejsi. Wszystko jednak zależy od indywidualnych predyspozycji danej osoby, od zespołu, a także od bezpośredniego przełożonego, team lidera albo menedżera.

Rozwój w korporacji

Bardzo wielu młodych ludzi chce znaleźć pracę w korporacji już po zakończeniu studiów. Niektórzy nawet decydują się na różne staże i praktyki w trakcie studiowania. Wydaje się, że jest to bardzo dobry pomysł. Można poznać taką pracę w praktyce, dowiedzieć się czegoś więcej o funkcjonowaniu rynku pracy, zdobyć pierwsze zawodowe doświadczenie i pierwsze pieniądze. Korporacje na pewno dobrze przygotowują stażystów i pracowników do podjęcia kolejnych zawodowych wyzwań. W korporacjach zazwyczaj sporo się dzieje, to znaczy można uczestniczyć w różnego rodzaju projektach, szkoleniach, kursach, można uczyć się nowych języków obcych. Na pewno nikt nie będzie się tam nudził. Wiele też zależy od nastawienia indywidualnej osoby do rozwoju osobistego i zawodowego. Jeżeli ktoś chce się rozwijać, to raczej odnajdzie się w korporacji.

Jak sprawdzić kandydata?

Większość ofert pracy jeśli chodzi o korporacje wymaga znajomości języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Chodzi o to, aby bez problemu porozumieć się językiem biznesowym z kontrahentem. Bardzo cenna jest także znajomość drugiego języka obcego. Niektórzy absolwenci filologii obcych znają przecież kilka języków. Cenne są także umiejętności analityczne, obsługa komputera i programów komputerowych. Wiele rzeczy można nauczyć się w praktyce, ale trzeba znać podstawy. Jest to sprawdzane na rozmowie kwalifikacyjnej poprzez różnorodne testy. Dzięki temu można sprawdzić kandydata pod wieloma względami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *