bioslife.pl

Blog ogólnotematyczny

relacje w biznesie
Biznes Lifestyle

Profesjonalne relacje w biznesie – skuteczne sposoby

Prowadzenie własnej firmy jest czymś, o czym często marzą etatowcy. Nie każdy ma pomysł na siebie lub dostateczną ilość odwagi, aby spróbować własnych sił w samozatrudnieniu. Ci, którzy się na taki krok zdecydują, mogą się wieloma rzeczami zaskoczyć. Własny biznes nie musi okazać się wcale taką sielanką; bardzo często to równie ciężki kawałek chleba.

Dobrze prosperujący biznes, czyli jaki?

Dobrze prowadzony biznes to przede wszystkim taki, który jest dochodowy. Firma musi przynosić zyski, ponieważ ma sporo swoich kosztów stałych, ponadto nie jest żadną tajemnicą, że jednym z głównych i podstawowych celów działalności firmy jest po prostu przynoszenie dochodu.

Aby firma mogła przynosić zyski, nie obejdzie się bez klienta. Równie ważnym, co pozyskanie nowego klienta, jest utrzymanie, czyli także odpowiednie zadbanie o klienta już istniejącego. Bardzo ważne są profesjonalne relacje w biznesie. Konsumenci nierzadko wręcz już oczekują profesjonalnej obsługi, ponieważ to kojarzy się także z lepszą jakością pozyskiwanych dóbr lub usług.

Relacje biznesowe krok po kroku

Pozyskanie nowego odbiorcy naszego produktu czy oferowanej usługi może okazać się wyzwaniem. Natomiast prawdziwym testem dla nas będzie fakt, czy klient chętnie do nas wróci i ponownie skorzysta z oferty.

Nawiązywanie relacji w biznesie wymaga na pewno trochę czasu, aby zbudować odpowiedni poziom zaufania i poznania obu stron – ich celów i oczekiwań. To z kolei pozwala najtrafniej dobierać proponowane przez nas produkty.

Kontakty biznesowe – jak uniknąć gafy?

Chcąc nawiązać trwałą, mocną relację z klientem, można łatwo przekroczyć granicę profesjonalizmu. Kiedy chcemy zyskać zaufanie w oczach partnera biznesowego, należy pamiętać, że to wciąż relacja biznesowa, a jeśli ma być profesjonalna, powinna pozostać w ryzach kontaktu zawodowego. Nie należy zbytnio spoufalać się z drugą stroną, ponieważ gdy stopa znajomości stanie się nazbyt koleżeńska, może znacznie utrudnić dalszą współpracę lub jej warunki, np. finansowe.

Pamiętajmy także, aby – mówiąc kolokwialnie – nie zagadać naszego rozmówcy. Zdarzają się osoby, które tak bardzo chcą pokazać się z dobrej strony, czy chcą pokazać swoje wrażliwe, „ludzkie” oblicze, że zupełnie przyćmią partnera i ten zupełnie straci zainteresowanie naszą usługą.

Warto skupić się na drugiej stronie, jej oczekiwaniach, pasjach, pragnieniach i zainteresowaniach. Po bliższym poznaniu obu stron, najpewniej znajdzie się wspólny język i wspólny obszar działań, co pozwoli nawiązać relację biznesową.

Nawet w przypadku, gdy klient jednak zrezygnuje z naszej usługi lub skorzysta z niej jedynie jednorazowo, warto nadal traktować go w pełni profesjonalnie, ponieważ to w jego oczach przekłada się na poziom naszych usług i może sprawić, że w bliższej lub dalszej przyszłości, to on poleci komuś ze swojego otoczenia nasz produkt lub usługę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *