bioslife.pl

Blog ogólnotematyczny

organizacja eventów jak zacząć
Biznes Lifestyle

Kompleksowa organizacja eventów jak zacząć działalność?

W dzisiejszym zabieganym świecie, o ile tylko dysponujemy odpowiednimi zasobami finansowymi, lubimy korzystać z firm i osób oferujących przeróżne usługi, które w jakimś stopniu ułatwią nam działanie, odciążą z części obowiązków lub usprawnią pracę.
Jedną z takich firm są przedsiębiorstwa oferujące usługi eventowe.

Organizacja eventu krok po kroku

Zorganizowanie spotkania służbowego, szkolenia, konferencji, wszelkiej imprezy o charakterze rozrywkowym jak koncerty, wystawy, pokazy, ale także wydarzenia rodzinnego czy spotkania o charakterze towarzyskim, wymaga z całą pewnością podejścia kompleksowego. Należy nakreślić plan wydarzenia, oczekiwaną przez nas jego wizję, budżet jakim dysponujemy, wielkość spotkania i jego zasięg, lokalizację, a następnie przejść do organizacji.

Punktem wyjścia powinno być ustalenie daty i czasu trwania spotkania. Wpisanie w kalendarz sztywnego terminu będzie niezbędne w dalszych ustaleniach i dopinaniu programu oraz wszelkich atrakcji.

Następnym ważnym elementem będzie wskazanie lokalizacji lub wyszukanie i potwierdzenie dostępności preferowanego przez nas miejsca.
Jeśli istnieje konieczność wynajmu przestrzeni na spotkanie, warto dowiadywać się o jego dostępność odpowiednio wcześnie. Dokonanie rezerwacji z wyprzedzeniem daje nam gwarancję dostępności, ponadto otwiera możliwości negocjowania kosztu, np. poprzez wpłacenie zadatku lub skorzystanie przy okazji z jakiejś dodatkowej oferty, którą posiada nasz kontrahent.

Zazwyczaj usługodawca posiada miejsca lub firmy, z którymi współpracuje i może nam polecić sprawdzonego usługodawcę. Warto z tego korzystać.

Kolejnymi krokami będzie już tylko dopinanie pozostałych części programu przy jednoczesnych działaniach promocyjnych.

Nie taki diabeł straszny

Niektórych przeraża wizja samodzielnego zorganizowania dużego spotkania lub wydarzenia, zwłaszcza poważniejszego rangą. Jednak są osoby, którym nie straszne takie wyzwania i chętnie się tego podejmują.

Pożądanym w tym fachu będzie z pewnością zmysł organizacyjny, duża skrupulatność, samodzielność, a także upór w dążeniu do postawionego sobie celu.

Organizacja eventów jak zacząć – jeśli zadajesz sobie takie pytanie, być może warto spróbować swoich sił w tej, dobrze prosperującej branży. Na początek można zacząć od czegoś małego, spotkania firmowego, którego organizację weźmie się na siebie lub większego spotkania w rodzinnym gronie. To ostatnie będzie pewnie mniej straszne z uwagi na bardziej wyrozumiałego odbiorcę.

Po pierwszych sukcesach można zacząć zastanawiać się nad własną działalnością – prowadzeniem szkoleń, wydaniem ebooka, lub nawet własną firmą zajmującą się usługami organizacyjnymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *